
Sztuczne dodatki wiążą się z nadpobudliwością
10 maja 2007, 08:45Na zlecenie brytyjskiego rządu naukowcy z Southampton University zbadali wpływ 7 sztucznych barwników i konserwantów na 3-9-letnie dzieci. Występują one w napojach i przekąskach z fast foodów. Okazało się, że wiążą się z nadpobudliwością.

Padł rekord kwantowego rozkładu liczb
12 kwietnia 2012, 12:29Chińscy fizycy pracujący pod kierunkiem Nanyanga Xu z Uniwersytetu Nauki i Technologii w Hefei pobili światowy rekord kwantowej faktoryzacji liczby.

Tysiącletni petroglif przedstawia całkowite zaćmienie Słońca?
10 sierpnia 2017, 15:45Pochodzący sprzed 1000 lat petroglif z Kanionu Chaco może przedstawiać całkowite zaćmienie Słońca. Taką hipotezę wysunął emerytowany profesor University of Colorado w Boulder, J. McKim Malville.
Najstarsze korale świata
6 czerwca 2007, 13:55Archeolodzy odnaleźli 12 korali z muszli sprzed 82 tys. lat. To najstarsze noszone przez ludzi ozdoby.

Łączenie kółek a śmiertelność po udarze
10 maja 2012, 09:27Prosty test rysunkowy pozwala przewidzieć ryzyko zgonu starszych mężczyzn po pierwszym udarze (przemijającym ataku niedokrwiennym).

Jedne z najwcześniejszych przykładów symbiozy bezkręgowców
31 sierpnia 2017, 11:00W skamieniałościach z Chin, które liczą sobie 520 mln lat, odkryto bardzo wczesne przykłady symbiozy 2 gatunków bezkręgowców.

Wysoki cholesterol sprzyja chorobom odkleszczowym
9 lipca 2007, 13:00Nowe badania na myszach zasugerowały, że ludzie z wysokim poziomem cholesterolu są bardziej podatni na choroby odkleszczowe.

Człowiek by nie przeżył, komar tak
5 czerwca 2012, 09:24Komary mogą bez uszczerbku na zdrowiu latać w deszczu dzięki swojej niewielkiej masie ciała i wytrzymałemu egzoszkieletowi.

Odkryto metodę uzyskiwania elektryczności z łez czy mleka
3 października 2017, 12:44Badacze z Uniwersytetu w Limerick zauważyli, że po przyłożeniu ciśnienia kryształy lizozymu, białka śliny, łez czy mleka ssaków, zaczynają generować elektryczność.

Inność popłaca w reklamie
27 lipca 2007, 10:50Trzej naukowcy z Northwestern University zademonstrowali, w jaki sposób można manipulować właściwościami reklamy, by zwiększyć prawdopodobieństwo, że klienci wybiorą określony produkt.